Symposium - Political Diversity in our Education

Waalse Kerk

Symposium - Political Diversity in our Education

*** English follows Dutch ***

De afgelopen jaren is er een heftige maatschappelijke discussie geweest over de mogelijke politieke gekleurdheid van het onderwijs. Tijdens dit symposium zal deze discussie op een wetenschappelijke en constructieve manier gevoerd worden.

De middag wordt geopend door de voorzitter van het college van bestuur van de UvA, Geert ten Dam. Paul Cliteur, voorzitter van Forum voor Democratie in de Eerste Kamer en voorzitter van het wetenschappelijk bureau van de FvD zal zijn mening geven. Vervolgens zal voormalig Kamerlid en publicist Zihni Özdil een speech geven. Daarna zullen studenten (Nika Norbart en Casper Colenbrander) en docenten (Annette Freyberg en Pepijn Maas) hun mening geven over het onderwerp tijdens de paneldiscussie. Het symposium wordt geleid door Armèn Hakhverdian.

Het evenement vindt plaats op 13 januari van 14:45 tot 18:00 uur (met een kleine borrel erna). Ledenkaarten kosten €3,50 en niet-ledenkaarten kosten €6,- (inclusief versnaperingen) en zijn te koop op onze website: https://www.svmachiavelli.nl/shop/webshop

---

In the past years, there has been intense public debate about a possible political bias in educational institutions. During this symposium, this same discussion will be held in a scientific and constructive manner.

The afternoon will be opened by the chair of the executive board of the UvA, Geert ten Dam. Keynote speeches will be given by Paul Cliteur, the chairman of Forum voor Democratie in the Dutch senate and publicist and former Dutch MP Zihni Özdil. During a panel discussion afterwards, students (Nika Norbart and Casper Colenbrander) and teachers (Annette Freyberg and Pepijn Maas) will give their opinion about the topic. The symposium will be moderated by Armèn Hakhverdian.

The event takes place January 13 from 14:45 till 18:00 (with a small borrel afterwards). Member-tickets are €3,50 and non-member tickets are €6,- (including some refreshments) and can be bought on our website: https://www.svmachiavelli.nl/shop/webshop